Większość dużych firm i międzynarodowych korporacji stale inwestuje w wiedzę pracowników. Zajęcia językowe, specjalistyczne kursy branżowe czy szkolenia kompetencji miękkich są podstawą prowadzenia skutecznej polityki pracowniczej: dzięki tym zabiegom firmy przywiązują do siebie pracowników, oszczędzają na zatrudnianiu kolejnych fachowców i umożliwiają awanse, co z kolei ogranicza koszty związane z zatrudnianiem kolejnych fachowców.

 

Organizacja szkoleń w przypadku dużych przedsiębiorstw często możliwa jest poprzez stworzenie indywidualnego toku nauczania z pomocą wykwalifikowanej kadry naukowej. Do najpopularniejszych należą szkolenia z zakresu ISO 14001, warsztaty prowadzenia negocjacji, akademie menedżerskie czy zajęcia z komunikacji. Często organizuje się również szkolenia z różnych odłamów prawa, księgowości czy specjalistyczne kursy branżowe, których tematyka zależy od obszaru działalności firmy. Organizacja szkoleń powinna przebiegać więc z uwzględnieniem odpowiedniej tematyki, metod dydaktycznych i formy prowadzenia zajęć oraz bazować na wiedzy i doświadczeniu najbardziej wykwalifikowanych pracowników.