Praca w obsłudze klienta nie należy do najłatwiejszych. Szczególnie trudnym obszarem działalności firmy jest obsługa reklamacji. To w końcu dział, do którego trafiają najbardziej niezadowoleni ze stanu produktów lub usług konsumenci. Obsługa trudnego klienta wymaga wielu pokładów cierpliwości, odporności na stres oraz umiejętności radzenia sobie w trudnych i niekomfortowych sytuacjach. Jeśli dopiero zaczynamy pracę w dziale reklamacyjnym, warto skorzystać ze szkolenia z obsługi reklamacji.

 

Tego typu kursy nastawione są przede wszystkim na wiedzę teoretyczną z zakresu prawa i tworzenia oraz przechowania dokumentacji, równocześnie szeroko omawia i przedstawia zagadnienia związane z rozwojem miękkich kompetencji, które mogą ułatwić negocjacje z klientem. Szkolenia z obsługi reklamacji często dotykają takich obszarów jak umiejętności konwersacyjne, sposoby łagodzenia konfliktów z konsumentem czy metody coachingowe w stresujących sytuacjach a warsztatowy charakter zajęć sprawia, że żadna sytuacja, która może wydarzyć się w biurze reklamacyjnym nie będzie dla nas nowa i zbyt trudna do przejścia.